Het nieuwe Toyota logo is gericht op de toekomst
Toyota innoveert. Niet alleen in de modellen en de vooruitstrevende techniek, maar nu ook in hun merkidentiteit. Toyota heeft namelijk een nieuw merkidentiteit ontwikkeld. Een identiteit met het oog op morgen.
Van autoproducent naar allesomvattend mobiliteitsbedrijf
Een nieuw merkidentiteit wordt niet zomaar ontwikkeld. De steeds diversere klantengroep die op zoek is naar een groeiend aanbod van mobiliteitsproducten en diensten, staat centraal bij de nieuwe identiteit. Hierbij draait de nieuwe identiteit op eenvoud en is tevens gebaseerd op vier basisprincipes:
- Vooruitstrevend
- Mobile Ready
- Meer premium
- Consistentie
De digitaliserende samenleving
Het nieuwe logo moet niet alleen modern zijn, maar het moet eenvoud en transparantie uitstralen. Dit zijn namelijk ook kernbegrippen in de digitaliserende samenleving. Toyota ontwikkelde het nieuwe logo hierdoor in een eenvoudig en herkenbaar 2D-design. Dit nieuwe logo zal voortaan gebruikt worden bij alle communicatie. Voor de huidige modellen wordt echter nog het huidige logo gebruikt. De merkidentiteit van de Toyota dealers blijft de komende jaren onveranderd.
Een nieuwe off- en online typografie
Een nieuwe identiteit, een nieuw logo en uiteraard ook een nieuwe typografie. Een typografie die de samensmelting van de online en offline wereld kenmerkt en nieuwe transparante en innemende klantrelaties mogelijk maakt. De typografie betekent een grote stap in alle digitale voorbereidingen die Toyota treft op weg naar een verdere uitbreiding van zijn Europese online retail.